معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته حدود ۱۶۴ هزار بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی بودند.

رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه صف اول با بیان این که فعلا مدارس در تمام کشور اول مهر باز می‌شوند؛ گفت: وزارت آموزش و پرورش زنگ مهر را در اول مهر زده می‌شود.

وی با بیان این که بخشنامه استفاده از بازنشستگان در امر آموزش مصوب شد؛ ادامه داد: وزارت آموزش پرورش درصدد است از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان،  بازنشستگان فرهنگی و جذب معلم  از طریق آزمون استخدامی  کمبود معلم را رفع کنیم.

او افزود: سال گذشته حدود ۱۶۴ هزار بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی بودند. تمام سازماندهی باید به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند تا این آمار کاهش یابد.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت چهاردهم، رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش توجه به مدارس دولتی و افزایش کیفیت این نوع مدرسه است.

وی با بیان این که اجرای سند تحول بنیادین مهم‌ترین ماموریت وزارت آموزش و پرورش است؛ تصریح کرد: معاون ابتدایی برای اجرای برنامه سند تحول بنیادین برنامه‌هایی را دارد که آن‌ها را اجرایی می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه امروز بیشتر رویکرد‌ها تلفیقی و پروژه محور است ادامه داد: از نظر ما برنامه درسی فقط کتاب درسی نیست تمام فرصت‌های یادگیری تربیتی است که تحت هدایت مدرسه و با مشارکت ذینفعان برای دانش آموزان طراحی می‌شود اگر ما چنین نگاه علمی به برنامه درسی داشته باشیم قطعا نگاهمان به مرجعیت و محور قرار گرفتن کتاب‌های درسی تغییر خواهد کرد و این که ما هر سال تعداد چند صد میلیون کتاب درسی را چاپ کنیم و مجددا سال بعد این کار را تکرار کنیم، علاوه بر آسیب‌هایی که به محیط زیست می‌زند، می‌تواند بهره وری را کاهش دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به عنوان معاونت آموزشی مجری برنامه‌های درسی هستیم و باید شرایطی فراهم کنیم که اجرای برنامه درسی به بهترین شکل اتفاق بیافتد ادامه داد: توانمندسازی معلمان و هماهنگ شدن با سازمان پژوهش و تاکید بر مهارت‌ها از بستر برنامه‌های درسی از برنامه‌هایی است که ما با جدیت دنبال می‌کنیم.

حکیم زاده با بیان اینکه در دوره گذشته طرحی به نام خوانا داشتیم، مهارت‌های خواندن و نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی بود که چهار مهارت زبانی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را در تلفیق با مهارت‌های ادب، جرات ورزی و مسئولیت پذیری به شکل تلفیقی و مهارت محور آموزش می‌دادیم گفت: نتایج خیلی خوبی داشت و به اشکال دیگری هم این کار تا حدودی ادامه پیدا کرده است و من فکر می‌کنم فرصت مجددی است که با همکاری سازمان پژوهش بتوانیم روی آموزش مهارت‌ها به دانش آموزان و فراهم کردن فرصت‌های یادگیری که بیشتر مهارت آموزی است نه حفظیات، برنامه‌هایی را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه نقشه راهی برای اجرای سند تحول تهیه شده و خوشبختانه سیاست‌های برنامه هفتم، قوانین برنامه هفتم هم مصوب شده است افزود: برش‌های سالانه برنامه هفتم برای امسال تهیه شده، وزیر هم تاکید داشتند که ماموریت اصلی ما پرداختن به سند تحول بنیادین است، معاونت آموزش ابتدایی هم، هم راستا با برنامه‌هایی که دولت اعلام کرده و وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده سعی خواهد کرد که پیگیری برنامه‌هایی و راهکار‌هایی که در سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته به عنوان یکی از اولویت‌های مهم خودش در همکاری و هماهنگی با سایر معاونت‌ها و دستگاه‌ها دنبال کند.

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئولیت اصلی راهبری تربیت را برعهده دارد ادامه داد: همه دستگاه‌هایی که باید در این زمینه همکاری کنند در کنار آموزش و پرورش باشند تا آموزش و پرورش بتواند با استفاده از همه ظرفیت ها، موضوع اجرایی شدن سند تحول را با جدیت بیشتری دنبال کند.

حکیم زاده با بیان اینکه امیدوارم که سال تحصیلی جدید پر از خیر و برکت برای همه دانش آموزان و خانواده‌ها باشد اظهار کرد: امیدوارم که مدیران و معلمان ما شرایطی را فراهم کنند که کودکان ما خصوصا کلاس اولی‌های ما و نوآموزان ما بهترین روز زندگی شان روز اول مدرسه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
مدارس جنوب شهر باید تغذیه و کفش و لباس رایگان داشته باشن
آخرین اخبار